Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

5 de juny de 2012

La quarta edició de la Reus Viu el Vi buscarà més venda de vi al detall entre els visitants

La quarta edició de la Reus Viu el Vi buscarà més venda de vi al detall entre els visitants

La gran novetat d’aquesta edició serà el Village, una zona de venda específica on els visitants podran adquirir bona part dels vins que presentaran els cellers participants.
La quarta edició de la Reus Viu el Vi, consolidada i amb més de 50.000 visitants en la passada edició, arrencarà el proper divendres 8 de juny a la plaça Llibertat de Reus i s'allargarà fins al diumenge 10. Hi intervindran els 43 dels cellers més representatius de les Denominacions d’Origen de la Cambra (Conca de Barberà, Montsant, Priorat i Terra Alta en la seva totalitat, i Catalunya i Tarragona de manera parcial). En global es presentaran més de dos-cents vins que els visitants podran tastar i comprar.

Precisament una de les grans novetats de la fira és la creació de l’anomenat Village, una zona de venda situada a la mateixa plaça on el visitant podrà trobar bona part de les referències que es presentaran al certamen. L’organització ha volgut, d’aquesta manera, complementar la dinàmica comercial dels mateixos expositors –que continuaran venent al propi estand- amb una zona específica que permeti dinamitzar la venda directe.

La mecànica de la fira serà idèntica a la d’edicions anteriors. El visitant podrà adquirir el pack a un preu de 12 euros que inclourà la copa de la prestigiosa marca Riedel, els cinc tastos de vi, la bossa de transport i el catàleg del certamen. A més, l’adquisició del pack donarà dret a emplenar l’anomenada 'Rosa dels Vins situada a la contraportada del catàleg. Com ha succeït durant els últims anys, els visitants hi trobaran a la contraportada del catàleg una rosa de Reus. La juguesca consisteix en omplir cada pètal (cinc en total) amb un adhesiu de les sis Denominacions d’Origen. Un cop emplenada, i prèvia adquisició de qualsevol producte al nostre Village, el visitant es podrà emportar el barret oficial d’aquesta edició. Alhora, per maridar els vins, també s'instal•laran deu estands de menjar que permetrà combinar el beure amb productes de qualitat, com la coca de recapte de Les Borges del Camp o cireres de Tivissa.
Pel que fa a les previsions d’assistència i venda, l’organització té com a referència la xifra assolida l’any passat: 50.000 visitants, 9.124 pacs venuts, 45.620 tastos de vi servits i 25.112 degustacions de menjar despatxades.

És molt difícil superar aquestes xifres atenent les dimensions de l’espai firal i la capacitat de donar resposta a l’altíssima demanda que es registra, s'assegura des de l'organització. En aquest sentit l’objectiu clarament és poder mantenir aquest volum el que demostraria la plena consolidació del certamen com un referent en el seu àmbit.
La Reus Viu el Vi ha buscat la complicitat de les Ganxetes del Portia, aquest grup de reusenques aficionades el ganxet i que han assolit una important notorietat durant els últimes mesos. Els hi van suggerir que guarnissin una bóta per ocupar l’espai central de l’ornamentació floral que cada any es situa al centre de la plaça Llibertat.

Un any més la fira s’ha posicionat molt bé a la xarxa gràcies a la pàgina web www.reusviuelvi.cat i a la presència activa a canals com facebook i twiiter. I aquest any també s'ha sumat a la oferta una aplicació per mòbils.

EnoADN és la plataforma social que està creant els canals de comunicació entre cellers i consumidors de vi, que comenten, valoren, comparteixen i aprenen de tots els vostres vins. Amb aquest objectiu, han fet l’aplicació web oficial per Reus Viu el Vi, compatible amb tots els smartphones. Aquesta permetrà que tots els usuaris puguin donar la seva opinió i informar-se de característiques de cada vi com el cupatge o la nota de cata, així com conèixer el celler i la seva història, i recordar, posteriorment els vins dels que més han gaudit.

Font: delcamp.cat
 

Pujar