Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

5 de juny de 2012

Alliberar de peatges l'AP-2 seria gairebé tres vegades més barat que l'autovia A-27

Alliberar de peatges l'AP-2 seria gairebé tres vegades més barat que l'autovia A-27

Alliberar de peatges l'autopista AP-2 seria 2,7 vegades més barat que construirl'autovia A-27 de Tarragona a Sant Sebastià, segons un estudi presentat aquest dimarts per entitats de la Conca de Barberà i les Garrigues, les dues comarques més afectades per la construcció de la nova via.

L'estudi ha estat elaborat pel geògraf Ola Karlsson i encarregat pels col•lectius Conca 22 i Ateneu Popular Garriguenc, ubicats a les dues comarques que constitueixen el pas natural de l'interior cap a la costa i ja estan creuades per diverses infraestructures i suporten una gran mobilitat tant turística com industrial.

Segons que han explicat Salomó Torres, de Conca 22, i Ramon Queralt, de la comissió d'infraestructures de l'ateneu lleidatà, aquests col•lectius consideren molt més barat, ràpid i segur descartar el projecte de l'A-27 i alliberar l'autopista AP-2, que discorre en paral•lel al traçat de la futura autovia.

Queralt ha recordat que la "concessió de l'AP-2 finalitza el 2021 i l'autovia, entre tramitació i obres, tardarà entre 7-8 anys".

El rescat dels peatges de l'AP-2 "és 2,7 vegades més barat que desdoblar l'N-240 ja que, segons les dades de l'estudi, construir 58 quilòmetres de la A-27 costa 280 milions d'euros, mentre que el rescat, si es fes l'1 de gener de 2013, valdria 129 milions d'euros", ha dit.

L'autopista també és la via "més ràpida per connectar Lleida amb la seva sortida natural al mar, que és el Port de Tarragona", és l'opció "menys traumàtica per al medi ambient en una zona ja molt castigada" i també és la "menys traumàtica socialment, perquè no hi hauria obres".

Finalment, Queralt ha conclòs que "també és l'opció més lògica i racional: per a què construir una infraestructura nova si ja existeix una i la Unió Europea insisteix que s'evitin vies paral•leles, més en un moment sense recursos?".

Ola Karlsson, autor de l'estudi, ha afegit que també augmentaria la seguretat, ja que "l'AP-2 és una de les vies més segures segons els estàndards europeus i si s'alliberés, la usarien més conductors, per la qual cosa també circularien amb més seguretat".
Segons l'estudi, la Intensitat Media Diària (IMD) de l'AP-2 és d'11.000 vehicles al dia, però està dimensionada per absorbir fins a 40.000 vehicles, mentre que l'N-240 ja desdoblada té una IMD també d'11.000 vehicles, però una capacitat màxima de 18.000.

Els impulsors de l'estudi defensen que no té sentit construir una via nova amb menys capacitat tenint ja una altra amb més capacitat i més segura i per això portaran la proposta "a la societat civil, als ajuntaments, als consells comarcals i als grups parlamentaris demanant adhesions", ha dit Torres.

A Tarragona ja existeix l'autovia A-7 en paral•lel a una autopista, l'AP-7, i en el seu moment també es va crear una plataforma demanant el rescat de l'autopista per evitar infraestructures amb poc sentit, però la proposta no va prosperar.
Font: la malla.cat

Pujar