Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

13 de març de 2012

Agents públics i privats s'alien a la Conca de Barberà per potenciar el turisme

Agents públics i privats s'alien a la Conca de Barberà per potenciar el turisme

Agents públics i privats aniran de bracet a la Conca de Barberà per vetllar i promocionar el turisme d'aquesta comarca interior. Ja feia temps que es parlava d'una possible aliança que finalment s'ha materialitzat, amb la constitució de la Comissió de Promoció Turística de la Conca de Barberà. Funcionarà com un patronat, amb la participació dels ajuntaments, el Consell Comarcal, el monestir de Poblet, el Paratge Natural d'Interès Nacional (PNIN) de Poblet, l'associació de cases rurals de la comarca, la DO Conca de Barberà i entitats privades no associades. La comissió ja s'ha posat deures i el seu primer objectiu serà elaborar un llistat d'actuacions i objectius, amb el seu corresponent pressupost.
La comarca vol emmirallar-se amb França, tant en aquest model de gestió público privat com en la mentalitat d'un turisme atret pel seu propi país. "Falta patriotisme i ganes de conèixer allò que ens és propi, abans d'anar a destins com el Carib, i ara amb la crisi ens hem de centrar en aquest turisme", ha declarat a l'ACN el conseller comarcal de Turisme i alcalde de Montblanc, Josep Andreu.
Segons Andreu, la Conca de Barberà no ha estat especialment castigada per la crisi, pel que fa a l'arribada de turistes, tot i que s'ha evidenciat certa caiguda de visitants als monestirs cistercencs de la Conca i comarques veïnes. "Amb pedra no n'hi ha prou; el turista, a part de venir pel patrimoni i paisatge, ha de trobar gastronomia, enologia, bons allotjaments, etc.", ha afirmat Andreu.
El conseller comarcal de Turisme remarca que aquest tipus de turisme està molt més desenvolupat al sud de França. "Estem a una quarta part de les visites que reben poblacions equiparables a les nostres: Arles té 800.000 visites i Tarragona, 200.000; Carcassona rep 2.400.000 visites i Montblanc, 150.000; Avinyó, 800.000 i Poblet, 200.000. Ens queda molt camp per córrer", ha dit.
La Comissió de Turisme va quedar constituïda en una primera reunió que va tenir lloc la setmana passada. El seu principal objectiu gira al voltant de la promoció d'activitats destinades a incrementar la promoció i la demanda turística. La presentació oficial de la comissió de promoció turística, així com l'exposició del pla d'actuacions definitiu a seguir, es durà a terme d'aquí unes setmanes.

Pujar