Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

"Pool" de les Cambres del territori per enllestir l'A-27

El Consell de Cambres de Comerç de Catalunya ha escenificat aquest divendres un front comú per reclamar a l’Estat la construcció «urgent» de l’autovia A-27 entre Tarragona i Lleida. Una via que, més enllà del tram entre Tarragona i el Morell —que es podria posar en servei en breu—, no ha rebut partides significatives en els PGE del 2013. Aquest fet demora encara més el retard acumulat en aquesta autovia, que és clau per enllaçar l’eix del País Basc, Navarra i l’Aragó amb les comarques de Ponent i del Camp de Tarragona. Les cambres alerten que els dubtes sobre la seva construcció han fet que diverses empreses hagin decidit paralitzar inversions i que grans firmes hagin amenaçat de marxar del territori. Les tretze cambres catalanes han signat un manifest a favor de l’A-27 que s’enviarà a la ministra de Foment, Ana Pastor, amb l’objectiu que el govern espanyol agilitzi l’execució de la infraestructura. La declaració, que s’ha fet pública aquest divendres a Tarragona, anirà acompanyada de l’enviament d’unes estisores gegants perquè, quan Pastor vingui a inaugurar l’autovia, «no li faltin les tisores», ha ironitzat el president de la Cambra de Tarragona, Albert Abelló, el qual ha recordat que el territori porta 35 anys esperant aquesta autovia estratègica.

El manifest critica que els prop de 30 quilòmetres d’autovia projectats entre Tarragona i Montblanc continuïn amb un baix nivell d’execució, en un moment en què l’exportació i el sector de la logística reclamen bones infraestructures per mantenir el dinamisme empresarial. El fre a aquesta infraestructura limita, segons les institucions econòmiques, el sector portuari, el químic i el turístic, i lamenta que el seu valor estratègic no s’hagi «reconegut» en els Pressupostos Generals de l’Estat, tot prioritzant, consideren, altres infraestructures «que no revertiran en el creixement econòmic».

És per tot això que les cambres reclamen l’execució immediata dels trams entre Tarragona i Valls, i que s’abordi amb celeritat el tram que, creuant el Coll de Lilla, enllaça amb Montblanc, i després fins a Lleida. «Exigim un nou calendari i un programa d’execucions per a la seva posada en servei, perquè no executar immediatament l’autovia ocasiona importants pèrdues a les empreses i a l’economia», recull el manifest.

En aquest sentit, el president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, ha insistit que l’A-27 és una «necessitat imperiosa» del territori i ha mostrat el seu «disgust» per la «poca cura» que s’ha tingut a l’hora d’abordar la nova via per part de l’Estat. «Perquè el país avanci, requereix inversions intel·ligents, i aquestes infraestructures poden repercutir en el benefici de l’economia. Que el govern espanyol posi pals a les rodes a Catalunya també deteriora l’economia espanyola», ha subratllat Abelló.

Sanromà alerta d’una «fuga» d’empreses si no s’enllesteix l’A-27

El president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà, ha advertit que molts empresaris han aturat inversions previstes davant d’aquests dubtes. «El transport i la logística és molt important pels seus costos, i necessiten les infraestructures adequades», ha assegurat. A més, Sanromà ha afirmat que hi ha «por» pel «perill» que algunes empreses decideixin marxar. «Alguna firma de més de 1.000 treballadors ha amenaçat de deslocalitzar-se si no es dóna una solució ràpida a l’A-27», ha etzibat.

Malgrat que Sanromà ha evitat revelar el nom d’aquestes empreses, una de les que es podrien estar plantejant la seva continuïtat al territori és Frape Behr de Montblanc, que fabrica components per a l’automòbil. És l’empresa més important de la Conca de Barberà i de les que dóna més ocupació a tot Tarragona. L’any 2010 ja va advertir que hauria d’acomiadar gairebé la meitat de la plantilla —entre 400 i 500 llocs de treball— si l’autovia A-27 no es posava en funcionament l’any 2014, com a molt tard.

Font: delcamp.cat
 

Pujar