Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

6 de novembre de 2012

En precampanya, Espanya es compromet amb l'A-7

En precampanya, Espanya es compromet amb l'A-7

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha promès aquest dimarts des del Senat que farà «tot el que no va fer el govern socialista» per al tram entre la Jana i l’Hospitalet de l’Infant de l’autovia A-7. Pastor ha fet aquestes manifestacions en resposta a una pregunta del senador de l’Entesa Joan Sabaté (PSC), que li ha preguntat sobre les previsions del govern espanyol i ha recordat que les obres són necessàries per a donar una alternativa als peatges als habitants del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. La ministra també ha reiterat que el corredor ferroviari mediterrani és «una prioritat» per al govern espanyol, com ho demostra, ha dit, el fet que el Port de Barcelona sigui el primer de l’Estat amb sortida en ample internacional.

En la seva resposta, Pastor ha afirmat que el seu govern té previst «fer tot el que no s’ha fet en aquests anys de govern socialista» i ha recordat que el tram entre la Jana i l’Hospitalet de l’Infant té 74 quilòmetres i un cost de 356 milions d’euros, però el govern del PSOE «el va parar el 2005 i el va sotmetre diverses vegades a modificació de manera que quan ella va entrar al Ministeri «no havia ni tan sols tancat l’estudi informatiu». «Acabarem aquesta infraestructura i actuarem amb responsabilitat«, ha afirmat.

La ministra ha recordat que el projecte encara no té enllestida la declaració d’impacte ambiental, i per tant no se li pot demanar al Ministeri que faci «res d’irregular». «Com que ara estem en període electoral, ara ve a preguntar per aquest projecte», ha dit a Sabaté, «però per nosaltres el corredor viari mediterrani és una prioritat i estem actuant i fent infraestructures malgrat que l’obra definitiva no està en marxa, com la variant de l’Aldea».

La resposta no ha agradat a Sabaté, que ha recordat que les previsions dels pressupostos generals de l’Estat es limiten de 5.830 euros. «Ens temem que les previsions del seu govern siguin no executar aquest tram», ha dit el senador, que ha recordat que, malgrat les «dificultats» de les administracions, aquesta és una inversió «estratègica per al conjunt del país». «És una qüestió d’absoluta urgència i inexcusable», ha dit, «i ens mereixem una resposta a l’alçada del que cal esperar del govern d’Espanya», ha afirmat.

Pastor també ha respost una pregunta del senador de l’Entesa Carles Martí Jufresa, que ha acusat el govern espanyol de «no creure» en el corredor mediterrani perquè és «una infraestructura que no passa per Madrid». Martí ha acusat el govern espanyol d’haver deixat caure un 40 % en dos anys el pressupost d’aquesta infraestructura.

La ministra ha insistit que per al govern d’Espanya el corredor mediterrani «és una prioritat» i ha afirmat que el 22 % dels pressupostos del ferrocarril a tot l’Estat va destinat a aquesta obra. «Hem decidit passar del Power Point als fets i implantar l’ample UIC de via des de Barcelona fins a Múrcia», ha dit Pastor, fet que suposarà 1.417 milions d’euros.

Font: delcamp.cat
 

Pujar