Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

10 de novembre de 2012

Llum verda a l'estació intermodal de BASF a Tarragona

Llum verda a l'estació intermodal de BASF a Tarragona

Llum verda al projecte de la terminal intermodal de mercaderies de la multinacional Basf al polígon petroquímic de Tarragona. La Comissió de Política Territorial i d’Urbanisme de Catalunya ha acordat aquest divendres impulsar la redacció del Pla Director Urbanístic (PDU) que ha de delimitar la futura central intermodal en una àrea situada als municipis de la Canonja i Reus. La companyia química BASF és, juntament amb Mercabarna, l’única amb més de 60 hectàrees de superfície que no té actualment connexió directa amb una línia de ferrocarril. La terminal beneficiaria també a altres indústries del polígon tarragoní, d’entre 20 i 50 hectàrees de superfície, que també manquen d’aquesta sortida ferroviària.

El 25 % de la producció petroquímica de l’Estat espanyol té el seu origen a Tarragona, es constata des del Departament de Territori i Sostenibilitat.

El Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya (PITC) té com a objectiu assolir una quota de trànsit de mercaderies per ferrocarril del 10 % l’any 2026. Per aconseguir-ho, estableix una relació de plataformes logístiques i terminals d’iniciativa pública que es consideren estratègiques, i preveu que es complementin amb les que desenvolupi la iniciativa privada a través dels mecanismes urbanístics existents. La sol•licitud de BASF, doncs, segons el Departament, és plenament compatible amb aquests objectius.

Els terrenys on es construiria l’estació intermodal, a més, estan qualificats de sòl urbà i el Pla Territorial del Camp de Tarragona considera el denominat Polígon de la Gran Indústria com a àrea especialitzada d’ús industrial i logístic. Per tots aquests motius favorables, la Comissió de Política Territorial i d’Urbanisme de Catalunya ha acordat impulsar la redacció del PDU de delimitació i ordenació d’un sector per a la implantació d’aquesta terminal intermodal.

Capacitat per a 65.000 contenidors anuals

Els terrenys on es construirà aquesta infraestructura són paral•lels a la línia ferroviària de Renfe Madrid-Portbou via Barcelona i també a la via del futur corredor mediterrani. El PDU integrarà i coordinarà les actuacions territorials, ferroviàries i viàries necessàries per fer realitat la central intermodal. Així, per exemple, preveurà una reserva de sòl per connectar la terminal de BASF amb el corredor. Igualment, el pla preveurà la millora de les connexions del polígon petroquímic sud amb la carretera N 340, un nou apartador ferroviari i zones logístiques i equipaments.

El projecte bàsic preveu disposar de tres vies de 500 metres de longitud, amb capacitat per moure 65.000 UTI (contenidors) l’any.

Font: delcamp.cat
 

Pujar