Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

Els busos municipals a Tarragona són dos punts més lents que la mitjana per la congestió viària

Els busos municipals a Tarragona són dos punts més lents que la mitjana per la congestió viària

Això representa el 97% del total de les contingències i provoca una reducció de la velocitat comercial del autobusos municipals, que se situa dos punts per sota de la mitjana d’altres ciutats. De les 22 incidències restants, 18 han estat causades per l’afluència de viatgers i temps d’espera per pujar i 4 per problemes en el canvi de vehicles o relleu de conductors.

Problemes i línies

Els principals problemes detectats són turismes bloquejant els carrers (habitual en les vies Sant Francesc, Ramon i Cajal, Via de l’Imperi Roma o Rovira i Virgili), vehicles mal aparcats sense deixar espai per passar el bus (carrers Gasòmetre, Apodaca, Reial), retencions (Rambla Vella, Via Augusta, ) i col·lapse, aturades per recerca i maniobres d’aparcament (Rambla Nova, Pau Casals, Pere Martell).

Per línies, remarcar les 229 incidències de la L54, una línia amb un recorregut molt llarg (des de Bonavista a Sant Pere i Sant Pau travessant carrers com Ramon i Cajal, Estanislau Figueres, Avinguda Catalunya i Rovira i Virgili) o les L1 i L8, amb 298 incidències entre les dues línies, principalment a primeres hores del matí i entre les 14 i les 16 hores -coincidint amb l’entrada de vehicles al centre- així com a l’hora de sortida dels col·legis.

Cal destacar, en el context general d’aplicació del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que l’Ajuntament ja ha previst aparcaments dissuasius en punts estratègics regulats amb diferents tarifes depenent del temps d’estada i de proximitat al centre. També ha previst la seva connexió amb el centre amb transport públic col·lectiu, ja que un dels objectius del PMUS és modificar els hàbits de mobilitat.

Font: Tarragona 21.
 

Pujar