Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

28 de novembre de 2012

El comerç en línia pren protagonisme a firaReus

El comerç en línia pren protagonisme a firaReus

Aprofitant que el comerç per Internet és un dels pocs sectors que es troba en expansió a Espanya, davant l'alta demanda i la poca oferta, firaReus organitzarà el proper 30 de gene la primera Fira de Botigues 'Online' (FIBO) de la demarcació. Aquesta comptarà amb un espai d'expositors dirigit a les empreses proveïdores de serveis d'informació i telecomunicació, així com plataformes de logística que són imprescindibles per comprar a través de la xarxa. No obstant, FIBO vol anar més enllà i també organitzarà una jornada de 'networking' perquè les empreses ja implantades a Internet expliquin les seves experiències; uns tallers per iniciar-se al comerç en línia, i diverses ponències.El programa no està tancat i durant aquests mesos s'inicia el procés de comercialització.

Segons dades de la Comissió Nacional de les Telecomunicacions, el comerç electrònic a l'Estat espanyol ha tingut una facturació de 2.640 milions d'euros durant el segon trimestre de 2012, una xifra que suposa un creixement del 13,7% respecte el mateix període de l'any anterior. En aquestes transaccions, només es comptabilitzen els pagaments amb targeta de crèdit. A més, 394,5 milions d'euros d'aquest volum de negoci provenen de l'exterior del país, un fet que demostra l'alt nivell d'internacionalització que té i pot assolir el sector.

Davant aquest creixement i la poca oferta existent de comerç telemàtic a tot Espanya, en comparació amb d'altres països Europeus, els responsables de firaReus, conjuntament amb l'empresa Comercios Online, han organitzat una trobada professional per al 30 de gener de 2013. El responsable de l'empresa, David Urpí, ha assenyalat que una fira d'aquest tipus no només ha d'oferir espai a proveïdors de serveis a través de la xarxa, sinó també "donar cabuda a totes aquelles empreses que tenen experiències d'èxit al sector". Per això, s'organitzarà un taller de 'networking', de treball conjunt.

FIBO té una visió territorial i qualsevol botiga o negoci que es vulgui expandir per la xarxa tindrà a la seva disposició eines i consells per part de professionals i d'altres companys. No obstant, no es tanca la porta a l'arribada de grans empreses de serveis, com podrien ser Pay pal o La Caixa, centrades en sistemes de pagament més segurs per als compradors, o les plataformes dedicades a comparar preus. Per tant, la fira també té un caràcter global i està oberta a dissenyadors, informàtics o 'community managers', entre d'altres professionals.

Qualsevol empresa o negoci que s'hi vulgui instal•lar, pot reservar el seu espai a través del web de la fira (www.fiboreus.com), a un preu de deu euros. Si la reserva es fa el mateix dia, el preu serà de quinze euros. FIBO estarà obert de les 10 del matí a les 7 de la tarda i, de moment, segons David Urpí, "tenim una cartera de contactes d'unes setanta empreses interessades en venir".

Font: Reus Digital.

Pujar