Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

13 de desembre de 2012

El Port de Tarragona tancarà l'any amb un creixement del tràfic de fins al 5%

El Port de Tarragona tancarà l'any amb un creixement del tràfic de fins al 5%

El Port de Tarragona preveu tancar l'any amb un increment del tràfic de mercaderies d'entre un 3 i un 5% i assolir el nivell de les 34.000 tones. En termes d'explotació, l'Autoritat Portuària estima uns 10 MEUR de beneficis, a l'espera de tancar els comptes de l'exercici. Uns "bons resultats", segons el president del Port, Josep Andreu, el qual preveu per a l'any que ve un manteniment del tràfic sense renunciar a créixer, ja que estima que l'exercici 2013 serà "molt més difícil". El Port ha posat el punt de mira de la seva estratègia comercial en l'Orient Mitjà, Turquia, el nord d'Àfrica i el sud del continent americà, i espera l'impuls del 'tercer fil' i poder entrar en el negoci dels creuers.

Andreu ha fet una valoració positiva dels resultats del Port de Tarragona en un any "molt difícil", i també si es tenen en compte els que han obtingut la resta de ports. El responsable de l'Autoritat Portuària ha augurat un any 2013 "complicadíssim" i per això ha reconegut que aposta pel manteniment de resultats.

Pel que fa a la incursió del Port en el sector dels creuers, Andreu ha recordat que, des de fa més de mig any, es mantenen converses amb diverses navilieres en conèixer l'oferta turística tarragonina. Malgrat el potencial del territori, el president del Port ha reconegut que en el cas que es tanquin acords, s'hauran d'oferir paquets que també incloguin la ciutat de Barcelona, pel seu renom mundial.

En aquesta línia, Andreu ha explicat que, al mes de març, té previst reunir-se amb els responsables de BCN World, el macrocomplex de turisme, oci i negocis projectat al Tarragonès, al voltant de PortAventura, per tal d'estudiar possibles vies de col•laboració i de negoci.

D'altra banda, el president del Port ha reivindicat la construcció del tercer rail ferroviari o 'tercer fil' per tal de permetre la sortida de mercaderies en ample internacional. Andreu ha recordat que al juny la ministra de Foment va comprometre's a licitar el projecte durant el primer trimestre del 2013, quan s'hagi enllestit el projecte tècnic. Les previsions parlen d'uns terminis d'execució d'entre dos anys i mig i tres anys, amb la qual cosa el tercer rail podria estar operatiu a finals del 2016.

Font: ACN.

Pujar