Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

8 de gener de 2013

Un pàrquing de baix cost atrau clientela de l'estació del TAV i de l'aeroport de Reus

Un pàrquing de baix cost atrau clientela de l'estació del TAV i de l'aeroport de Reus

Un pàrquing de baix cost ubicat a escassos tres quilòmetres de l'estació del TAV del Camp de Tarragona no para de guanyar clientela. Ofereix preus ajustats als viatgers de l'estació i també de l'aeroport de Reus que han d'aparcar el seu vehicle durant un dia o més. Funciona, tot i que a molt menor escala, com el servei "Aparca i vola" del Prat. De fet, aquesta havia estat la idea inicial de l'emprenedor malagueny responsable del negoci. Aquest pàrquing es promociona com una alternativa als aparcaments de pagament i també per als conductors que estacionen als vorals de la carretera. Des que l'alta velocitat va fer parada a Tarragona, ara fa sis anys, han passat per l'estació 3,5 milions de passatgers.

L'estació del TAV es troba a dotze quilòmetres de Tarragona ciutat. La mala connectivitat és una reivindicació constant al territori. Amb visió de negoci, i després d'haver hagut de renunciar al seu projecte d'"Aparca i vola" pels preus desorbitats en el lloguer de naus a Barcelona, Dionisio González va decidir posar en marxa un aparcament de baix cost adreçat als usuaris de l'estació del Camp, batejat com "Aparca i tren".

Primer va ocupar una petita nau en un polígon de Perafort, però recentment ha traslladat el negoci en una de nova de 1.400 metres quadrats, que ha permès multiplicar l'espai disponible i, de rebot, la clientela. Malgrat disposar d'una clientela fidel, la seva nova ubicació en una estratègica rotonda de la nacional N-240, abans ocupada per una tenda de mobles, ha aconseguit captar l'atenció de nous viatgers.
Els preus que ofereix són de 9 euros per dia, 7 euros a partir del segon dia, i 5 euros, a partir del cinquè. A part, volen ampliar en espai d'aparcament vigilat, donant cabuda també a camions, i en serveis en neteja i revisió de vehicles. González assegura que molts clients recorren al seu pàrquing, farts dels danys que han patit els seus vehicles aparcats lliurement a l'exterior, i també dels preus del pàrquing de l'estació.

"Adif, però, no m'ho posa gens fàcil i fins i tot m'han amenaçat", assegura González. El negoci rutlla, amb una mitjana d'entre 25 i 30 vehicles diaris. El desembre ha estat un bon mes, ratllant la cinquantena, i s'estima que a l'estiu s'arribi al centenar. "L'aeroport ens suposa una bona entrada de clients i no ens ho pensàvem, potser haurem d'acabar canviant el nom del negoci i tot!", apunta l'empresari malagueny.

"Quan l'aeroport va reobrir al març ho vam notar moltíssim, i és que la gent ja està molt acostumada al model low cost", afegeix. A mode de baròmetre, el responsable del pàrquing ha constatat una demanda notable de vols nacionals des de Reus. "Només hi ha el vol a Santiago a l'hivern, i el de Mallorca a l'estiu, i els nostres clients ens expressen molt d'interès que Ryanair ampliés en destinacions nacionals", assegura.

Amb un perfil de client de classe mitja i alta, l'aparcament és emprat per viatgers de diverses procedències, des de València a Pamplona, passant per Saragossa. En una setmana en què l'alta velocitat és notícia per la seva arribada a Girona, s'ha fet públic que l'estació del Camp ha registrat 3,5 milions de passatgers. La Cambra de Tarragona ha exigit ara que l'aparcament sigui gratuït per als usuaris del servei Avant.

Font: ACN. Imatge: Google Maps.

Pujar