Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

23 de gener de 2013

Neix Priorat Enoturisme, una entitat privada que vol promocionar l'oferta turística de la comarca

Neix Priorat Enoturisme, una entitat privada que vol promocionar l'oferta turística de la comarca

Una trentena d’empreses del Priorat (entre els quals hi ha allotjaments rurals, cellers, restaurants, molins d’oli, empreses de guiatge i agències de viatges) han decidit constituir l’Associació Priorat Enoturisme de cara a unir esforços en la millora i promoció de l’oferta turística de la comarca. L'objectiu principal de la iniciativa és aglutinar tota l’oferta turística de la comarca sota la marca Priorat Enoturisme, aprofitant la tendència creixent d’aquest tipus de turisme i el potencial del Priorat en aquest terreny.
Aquesta iniciativa arriba justament quan es compleixen 25 anys de l’obertura de la primera casa rural que hi va haver a la comarca. Precisament, els allotjaments rurals han estat qui han promogut la iniciativa d’agrupar sota un únic paraigua tots aquells agents que, al Priorat, impulsen l’enoturisme i el turisme rural.

La idea de Priorat Enoturisme és generar complicitats amb altres sectors per acabar creant un producte turístic innovador que sigui més competitiu, que permeti prolongar les estades i adaptar les estratègies de promoció i comercialització als nous escenaris turístics, cada cop més canviants.

L’estratègia de posicionament al mercat d’aquesta nova entitat privada consistirà en la creació d’experiències enoturístiques innovadores que ofereixin una nova manera de conèixer el Priorat, els vins, la gastronomia i el seu paisatge. Tot plegat passa per potenciar la venda online a través d’un portal propi de referència, on sigui possible contractar i fer reserves en allotjaments, restaurants, activitats, visites a cellers, paquets de cap de setmana, tastos de vins i olis i tot l’ampli ventall de l’oferta dissenyada. Un cop l’entitat ja s’ha constituït, la idea és tenir les primeres ofertes i la plataforma online en marxa a la primavera.

Entre les empreses associades, una quinzena són allotjaments rurals, destacant també la inscripció d’una desena de cellers, entre els quals hi ha particulars de tota manera i cooperatives molt representatives de la comarca, com és el cas de Falset, Capçanes, el Masroig o la Vinícola del Priorat.

En aquests moments, la inscripció a l’associació Priorat Enoturisme segueix oberta a tots aquells agents de la comarca que treballen en l’enoturisme i vulguin sumar-se a la iniciativa en un moment en què el turisme rural es planteja els reptes d’arribar a nous mercats i de desestacionalitzar la demanda.

Font: Reus Digital.

Pujar