Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

19 de febrer de 2013

1,5 milions de passatgers del Camp de Tarragona han utilitzat el TAV per anar a Madrid

1,5 milions de passatgers del Camp de Tarragona han utilitzat el TAV per anar a Madrid

Els serveis de Renfe Barcelona-Saragossa-Madrid han registrat un total de 27,2 milions de clients en els seus cinc anys de funcionament. D'aquests, prop de 16 milions corresponen als serveis que enllacen Catalunya amb Madrid. La relació més demandada des de la posada en marxa ha estat el trajecte punt a punt Barcelona-Madrid amb un total de 12.941.321 viatgers. De la seva banda, el TAV Madrid-Camp de Tarragona ha registrat un total d'1.553.345 passatgers i el TAV Madrid-Lleida 1.278.619. D'altra banda, Madrid-Saragossa ha rebut 6.543.121 viatgers i Barcelona-Saragossa 2.566.741.
El 20 de febrer del 2008 es va estrenar la connexió d'alta velocitat que permetia unir Barcelona amb Madrid en un temps de viatge des de 2 hores i 38 minuts. El servei es va iniciar amb 17 trens diaris per sentit. Progressivament, el nombre de circulacions va arribar a les 28 connexions diàries per sentit i un temps de viatge de 2 hores i 30 minuts.
Entre el 20 de febrer de 2012 i el 19 de febrer de 2013, més de 5 milions de viatgers han utilitzat els serveis TAV del Corredor Barcelona-Saragossa-Madrid. La relació més utilitzada ha estat el trajecte Barcelona-Madrid amb un total de 2,7 milions de viatgers i un creixement del 5,6%%. En aquest últim any els serveis de Renfe en aquesta relació han obtingut una quota de mercat del 51,2%.
A continuació s'han situat les relacions que enllacen Madrid amb Saragossa amb 1.081.736 viatgers, el trajecte Barcelona-Saragossa amb 446.214, Madrid-Camp de Tarragona 279.949 i Lleida-Madrid amb 223.769 clients durant aquest últim any.
Durant aquest període s'han ofert 16.861 trens TAV que han aconseguit una ocupació mitjana del 80%. Per canals de venda, les agències van realitzar el 40% de les vendres, seguit del web www.renfe.com amb un 37% i els punts de venda de les estacions amb un 21%.
El perfil de client del corredor Madrid-Barcelona és el d'una persona d'entre 35 i 60 anys (61,1%) que es desplaça per motius laborals (65,3%) o per motius d'oci i/o familiars (29,5%) i que viatgen amb una freqüència mitjana de 21 viatges a l'any. El 47,5% dels clients realitza almenys un trajecte mensual en tren.
Segons Renfe, la valoració global del servei en una escala de 0 a 10 és de 8,23 punts i 8 de cada 10 clients recomanarien viatjar en TAV en aquest corredor. Els elements més valorats són la puntualitat, que rep una valoració del 9,35, i la rapidesa en arribar a destinació.
Font: ACN.

Pujar