Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

4 d'abril de 2013

El mercat israelià centrarà el tercer Simposi d'Internacionalització de l'Ebre, Tarragona i Lleida

El mercat israelià centrarà el tercer Simposi d'Internacionalització de l'Ebre, Tarragona i Lleida

Tortosa acollirà el divendres 26 d'abril el tercer Simposi d'Internacionalització Terres de l'Ebre - Camp de Tarragona - Lleida, en una edició que es marca l'objectiu d'oferir al teixit empresarial les eines necessàries per impulsar negocis a l'estranger. El Simposi és una iniciativa ambiciosa, especialitzada en la presència i l'acció a l'exterior com a gran oportunitat davant l'actual conjuntura econòmica. Aquest dijous han presentat el programa de la jornada els directors del Simposi, Josep-Lluís Carod-Rovira i Robert Moragues; l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel; el tinent d'alcalde de Promoció, Emili Lehmann, i alguns dels patrocinadors de l'esdeveniment.

El Simposi està plantejat des de la informació, l'assessorament i l'experiència d'iniciatives empresarials d'èxit, en l'àmbit internacional, sorgides a Catalunya. La trobada està pensada per a les empreses, els joves emprenedors i els professionals en general, des d'una perspectiva molt pràctica, utilitària i comprensible per a tots els assistents, animant-los a fer el salt cap a nous mercats, amb un coneixement precís dels diferents agents que ho fan possible.

A més, el Simposi també està previst que esdevingui un punt de trobada privilegiat i únic a les comarques de l'Ebre per al 'networking', i es concep com un instrument útil i pràctic. Durant l'esdeveniment es tractaran els motius per a la internacionalització com a oportunitat i necessitat, i es donaran a conèixer diferents exemples d'experiències concretes d'internacionalització. També se celebraran unes sessions sobre Israel com a àrea d'interès, oferint als assistents diferents punts de vista sobre aquest mercat com una oportunitat de negoci a considerar.

Carod-Rovira ha explicat que aquest simposi pot interessar a tot aquell "qui faci del neguit emprenedor el seu sentit de ser", incloent-hi a empresaris, pimes, emprenedors i professionals. El codirector del Simposi ha recordat la necessitat de les empreses catalanes d'apostar per la internacionalització, en la mesura que "el mercat de Catalunya és el món".

De la seva banda, l'alcalde de Tortosa ha fet incís en el país de referència d'aquest simposi, Israel, com en les anteriors dues edicions ho han estat Brasil i el Magrib. "L'israelià és un mercat amb moltes possibilitats, i això ho hem pogut comprovar amb la nostra presència a la Red de Juderías", ha dit el batlle tortosí. Bel ha agraït la participació de ponents i de patrocinadors.

Aquesta iniciativa està organitzada per Iniciatives Mediterrànies de Comunicació (IMC), en col•laboració amb l'Ajuntament de Tortosa, el Campus Terres de l'Ebre de la Universitat Rovira i Virgili, La Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa, el Consell Comarcal del Baix Ebre, el grup La Veu de L'Ebre, l'AECE, PIMEC i l'IDECE, i compta amb el patrocini d'Aigües de Catalunya, CESPA, Lextrad i el Grup Balfegó.

Font: ACN.
 

Pujar