Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

14 d'abril de 2013

El Port de Tarragona respon millor que el de Barcelona davant la crisi

El Port de Tarragona respon millor que el de Barcelona davant la crisi

El trànsit del Port de Tarragona creix un 4,2% respecte al 2011. Al llarg de l'any passat, l'ens portuari va moure més de 33 milions de tones de mercaderies. Tot i aquest creixement, el Port ha patit una important davallada en la càrrega de contenidors (-20,90%), passant dels 2,5 milions de tones als poc més de 2 milions.

En canvi, l'equipament tarragoní es consolida com el més important de la mediterrània pel que fa al trànsit agroalimentari. En aquest sentit, el moviment de cereals, pinsos i farines ha crescut un 34,8% superant els 4 milions i mig de tones. Amb tot, els productes derivats de les empreses petroquímiques suposen el gruix més important de trànsit (un 57,59% del total) amb poc més de 19 milions de tones. En aquest sentit, el Port vol apostar per la diversificació i rebaixar aquest percentatge al 50% de cara al 2015 per no dependre tant d'aquest tipus de trànsit.

Pel que fa a l'evolució total del trànsit, el passat 2012 ha registrat les millor xifres des de 2007, any en el que es van moure prop de 36 milions de tones. En relació amb aquesta dada, el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha recordat que «en comparació amb els altres dos ports més importants d'Espanya, el de Barcelona i el de Bilbao, el nostre és el que menys ha baixat en trànsit total, un 8% en front del 17% de la capital catalana i del 26% del port basc», un equipament, el de Bilbao, que des de Tarragona «s'agafa com a referència per evitar a que aquí passi el mateix».

El moll de la Química copa les inversions

El gruix de les inversions, al llarg del 2012, s'han destinat al moll de la Química, uns 20 milions d'euros respecte els 34,5. Una dinàmica que es preveu que continuï durant aquest any en el que el Port destinarà 76,5 milions d'euros als que, segons Josep Andreu, se sumaran 40 milions més de la iniciativa privada.

A banda, es preveu destinar 25 milions d'euros a la instal•lació de la terminal que ha de permetre l'entrada de trens amb ample de via europeu. Aquesta estació intermodal estarà situada al costat de la terminal de contenidors, entre el moll de Galícia i el Complex Educatiu.

Josep Andreu lamenta les retallades de Rajoy

Respecte a les retallades tant del sou dels treballadors com dels llocs de treball, el president del Port de Tarragona ha dit que «no entén que un port com el de Tarragona que registra creixement econòmic i que no figura dins dels pressupostos de l'Estat, hagi de patir les retallades del Govern Central».

Font: Tarragona Diari.
 

Pujar