Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

31 de maig de 2013

Foment impulsa el Corredor Mediterrani amb l'adjudicació d'un contracte de 70 milions d'euros

Foment impulsa el Corredor Mediterrani amb l'adjudicació d'un contracte de 70 milions d'euros

El Ministeri de Foment ha aprovat, a través del Consell d'Administració d'Adif, l'adjudicació d'un contracte d'obres per un import de 73.417.323,5 euros per al desenvolupament del Corredor Mediterrani a Catalunya. Els treballs inclouen les instal·lacions de seguretat i comunicacions en el tram Castellbisbal-Tarragona-Vila-seca, de 97 quilòmetres de longitud. Aquests treballs es completaran posteriorment amb diverses obres de via i sistemes d'electrificació que permetran la implantació de l'ample estàndard europeu mitjançant la instal·lació del tercer rail en els trams Castellbisbal-Martorell, Martorell-Sant Vicenç de Calders, Sant Vicenç de Calders-Tarragona-Vila-seca.

El conjunt d'aquestes actuacions permetrà la implantació de l'ample mixt -convencional i europeu- en el trajecte, garantint l'òptima explotació d'acord amb els paràmetres d'interoperabilitat europeus, entre els quals destaca la circulació de trens de 750 metres de longitud, augmentant de forma significativa les prestacions de capacitat, fiabilitat, seguretat i disponibilitat tant per als tràfics de viatgers com de mercaderies, segons ha indicat el Ministeri de Foment. El contracte ha estat adjudicat a la Unió Temporal d'empreses (UTE) formada per les companyies Dimetronic i Bombardier European Investments.

Concretament, els treballs consistiran en la instal·lació d'enclavaments electrònics a Vila-seca, Tres Camins, el Vendrell, Altafulla-Tamarit i en les instal·lacions ferroviàries de la factoria de Seat a Martorell. Així mateix, s'ampliaran i modificaran els equips dels enclavaments que es troben en funcionament en la resta d'estacions del traçat, i s'instal·laran nous llocs de comandament local videogràfics i s'adaptaran els ja existents.

També s'implantarà en el tram Reus-Vila-seca i Vila-seca-Tarragona el bloqueig automàtic en via doble, sistema que permet que la circulació en aquest tipus de via es pugui realitzar indistintament per qualsevol de les vies i sentits, la col·locació de nous elements de camp com a senyals lluminosos o accionaments elèctrics d'agulla i la modificació dels trams de via protegits per senyals. Així mateix, s'instal·laran balises del sistema ASFA (Anunci de senyals i frenat automàtic), i es crearà una nova xarxa de cablejat de senyalització i comunicacions.

Paral·lelament, s'adaptaran els sistemes de telecomunicacions, es renovaran els cables de fibra òptica, i es dotarà als nous equipaments de sistemes de subministrament d'energia. Per la seva banda, s'adequaran i integraran les noves instal·lacions pel seu telecomandament des del Control de Trànsit Centralitzat de Barcelona.

Les obres es complementaran amb l'execució de nous edificis tècnics a Altafulla-Tamarit, Vila-seca, Tres Camins i Tarragona, actuacions d'obra civil i el desmuntatge d'aquells equips i elements que no estiguin operatius amb la nova configuració i la realització de les proves i verificacions tècniques necessàries per a la posada en servei de les instal·lacions.

Font: ACN.

Pujar