Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

5 de juny de 2013

Reus reclama formar part del tercer fil i s'aferra a la proposta de la Generalitat

Reus reclama formar part del tercer fil i s'aferra a la proposta de la Generalitat

L'anunci de Foment d'acabar l'ample mixt al 2015 ha estat aplaudit pel territori, però també ha generat reticències i incerteses. Una d'elles prové de Reus, exclosa del tercer fil, que no vol despenjar-se d'aquest projecte i reclama alhora que es construeixi l'estació intermodal a tocar de la T-11, que està a mig fer. La Generalitat disposa d'una proposta que inclou aquests tres quilòmetres de tercer rail fins a Reus i la connexió a l'Arboç per permetre el pas de trens de passatgers. Això suposaria un trajecte més llarg, entre Tarragona i Barcelona, però amb una reducció del temps de viatge d'entre 10 i 20 minuts, quan en l'actualitat es triga el mateix que fa tres i quatre dècades enrere.
La qüestionada ubicació de l'estació del tren d'alta velocitat del Camp de Tarragona entre la Secuita i Perafort, allunyada de Tarragona i Reus, fa que un trajecte que hauria de ser curt acabi, per al passatger, suposant una hora i escaig de temps invertit. El director general de carreteres de la Generalitat, Javier Flores, convidat aquest dimecres a la Cambra de Reus en una nova sessió de la Fundació Cercle d'Infraestructures, ha volgut trencar una llança en defensa d'aquesta estació "perquè aleshores ja vam haver de lluitar molt per acostar més el traçat i la qüestió era ser dins la línia TAV".

Ni Tarragona ni Reus, però, veuen amb bons ulls el projecte de licitació de Foment, uns perquè reclamen que consti el caràcter provisional de la solució del tercer fil -fins que no es faci el corredor mediterrani-, i els altres, perquè el tercer rail s'estengui fins al seu municipi. El projecte de Foment tampoc preveu l'estació intermodal al sud de l'aeroport -tot i estar adjudicada l'obra. Flores ha insistit, en clau optimista, en què "l'ample mixt ha tingut un efecte col•lateral molt positiu perquè ha obligat a posar data a la finalització del tram Vandellòs-Tarragona, que s'arrossegava des del 2000", ha afirmat.

Flores ha fet especial èmfasi en la nova connexió a l'Arboç, aprofitant un punt d'encreuament de la línia convencional i la d'alta velocitat. "El què i com, aquesta serà la discussió que haurem de mantenir amb Foment", ha dit. Aquesta solució beneficiaria els passatgers del Camp de Tarragona que, malgrat haver d'anar fins a l'Arboç i viatjar per l'interior fins a Barcelona, el recorregut es faria en molt menys temps pel fet de circular en alta velocitat. "Hi ha altres opcions i fer nous ramals dins del Camp, però Reus i Tarragona han de sumar per aquesta demanda i seria absurd que no fos així", ha declarat.

"S'han invertit molts milions en el futur corredor i no tindria sentit que una infraestructura milionària serveixi ara mateix només per fer-hi excursions en bicicleta, com si fos una via verda", ha criticat el director del Pla Estratègic del Camp de Tarragona, Agustí Segarra. Segons Serra, a través del corredor, el ferrocarril podria arribar a una quota de fins al 32% del transport de mercaderies amb vista al 2060. "No som un punt en el mapa, sinó la pedra angular", ha conclòs. En aquest sentit, Reus reclama no quedar "despenjada" i, fins i tot, ja planeja, a llarg termini, una variant a l'extraradi per a mercaderies.

Font: ACN.

Pujar