Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

9 de juny de 2013

La "Reus viu el vi" supera les expectatives

La

La 'Reus viu el vi 2013' tanca una cinquena edició superant les expectatives i les xifres dels anys anteriors. A les 8 del vespre d'aquest diumenge, la venda de pacs ja superava les 10.000 unitats, xifra amb què es va tancar l'any passat, i s'han igualat els prop de 30.000 tastos servits. Dissabte mereix una menció especial com el dia més exitós del cap de setmana i entre tots els celebrats en les diferents edicions, atès que ha experimentat un creixement de vora el 20%. Tal i com ha explicat per Reusdigital el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà, les bones dades corroboren el bon estat de la fira i plantegen "el repte" de mantenir-la com "un referent del país".

La 'Reus viu el vi 2013' ha superat novament les xifres d’assistència respecte l’última edició consolidant-se, així, com una referència de les fires vinícoles del país. Cap a les 8 del vespre d'aquest diumenge, la venda de pacs vinícoles ja superava les 10.000 unitats, la xifra assolida l’any passat. Pel que fa a les degustacions de menjar se n’han servit prop de 29.500, superant en aquest cas la xifra de l’última edició. Cal destacar el dissabte, que va permetre desbordar tots els registres comptabilitzats fins ara en una sola jornada, incrementant en un 20% el rècord assolit fins ara, corresponent al dissabte de l’edició 2012.

A poques hores per acabar, el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà, explicava satisfet a Reusdigital les bones sensacions: "Les xifres són importants en una fira, tot i que nosaltres també busquem la qualitat, si bé és cert que les fires s'acaben regint per les dades". Sobre la coincidència amb altres esdeveniments, Sanromà exposa que són "complementaris" i expliquen "l'èxit d'aquest dissabte".

A diferència de les passades edicions, la fira del vi comptava enguany amb el Tast de Joves per a Joves, que va funcionar com un reclam per al públic de menys edat a l'hora d'apropar-se al món vinícola. Una experiència que, sumada a la Disco Wine Rave de la jornada inaugural i les sessions jazzístiques de les bandes locals, permeten parlar d'un salt endavant de la 'Reus viu el vi'. Sanromà ha valorat molt positivament tots aquests actes paral•lels, però també ha volgut tenir unes paraules pels cellers: "M'agradaria felicitar als expositors que ens han fet confiança, perquè sense ells no seria la fira que volíem".
Per tot plegat, i amb la col•laboració en l'organització del viticultor René Barbier, el president de la Cambra considera que "ens estem posicionant com una de les fires més importants del país". Una situació que, per Sanromà, suposa tant "satisfacció com responsabilitat".

'És difícil créixer més'

Des de l'organització també s'ha volgut deixar clar que la fira "difícilment pot créixer atenent les limitacions de l’espai i la durada". Per això el president de la Cambra, Isaac Sanromà, ha volgut subratllar "com d’important és mantenir aquest nivell de xifres totals". En aquest sentit, l'organització entén que el futur de la fira passa per apostar en la "singularitat i les activitats paral•leles".

Amb tot, si la fira té un filó de creixement aquest és clarament el turístic. I és que, segons ha detallat Sanromà per Reusdigital, "el visitant rus i francès ha crescut moltíssim respecte anteriors edicions". Malgrat no poder-ne tenir un càlcul acurat, aquesta mateixa impressió l'han confirmat diversos cellers consultats per aquest mitjà i des del mateix estand de la venda de pacs, en què per moments, les cues per rebre atenció en francès eren considerables.

La 'Reus viu el vi' és una iniciativa de la Cambra, amb la col•laboració de l’Ajuntament de Reus i el patrocini de Multiópticas Teixidó. També hi donen suport les sis denominacions d’origen de l’àmbit territorial de la corporació –Catalunya, Conca de Barberà, Montsant, priorat, Tarragona i Terra Alta-, la Diputació de Tarragona, l’INCAVI, Reus Promoció, l’Associació País del Vi, la Unió de Botiguers, el Tomb de Reus i la consultora Rius & Rius.

Font: Reus Digital.

Pujar