Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

18 de juny de 2013

Lobby del Govern i els ports de Barcelona i Tarragona per potenciar el Corredor Mediterrani

Lobby del Govern i els ports de Barcelona i Tarragona per potenciar el Corredor Mediterrani

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, i el vicepresident del Consell General de Cambres de Comerç de Catalunya, Domènec Espadalé, han signat la constitució del Comitè de Desenvolupament Intermodal de Transport Terrestre de Mercaderies de Catalunya. L'acord significa que aquestes entitats es configuren com un lobby per potenciar el Corredor Mediterrani i l'activitat econòmica i logística entorn d'aquest eix industrial i de comunicacions. Els representants institucionals han signat el conveni aquest dimarts a la tarda en el marc del Saló Internacional de la Logística (SIL) 2013.

Durant la signatura del conveni, Vila ha reclamat que cal "actuar com a lobby" per millorar l'eficiència dels ports de Tarragona i Barcelona a partir de la logística i la connexió amb el Corredor Mediterrani. El conseller ha indicat que aquesta és una "aposta realment important del Govern", que requerirà també la participació de l'iniciativa privada, per refermar Catalunya com la "porta del mercat asiàtic" a Europa.

Per la seva banda, Cambra ha recordat l'esforç inversor del Port de Barcelona en els darrers anys per millorar i ampliar la infraestructura i ha assenyalat que "els objectius del Port no s'assolirien" si no es complementen amb una bona operativitat amb el transport terrestre. El president del Port ha considerat que el transport ferroviari de mercaderies és "imprescindible" per aconseguir "un 'hinterland' més potent" per a la infraestructura barcelonina.

El president del Port de Tarragona s'ha mostrat satisfet que la infraestructura tarragonina té "a tocar" la connexió ferroviària d'ample europeu i ha agraït el suport de la Generalitat i les cambres de comerç del territori en el projecte. Andreu ha celebrat que ara es "revisqui" aquesta coalició d'interessos per reclamar potenciar el Corredor Mediterrani i les seves connexions amb els principals nodes logístics del país. "Serà un acord d'èxit", ha sentenciat.

"Les cambres de comerç treballem per defensar les infraestructures i per donar-los la màxima rendibilitat" -ha defensat Espadalé- "i el Corredor M aquesta ha de donar eficiència als ports de Tarragona i Barcelona i a les indústries de Catalunya fer que productes competitius". El representant de les cambres de comerç ha reclamat "les millores que calguin" en el transport intermodal perquè les mercaderies que surten de Catalunya "arribin arreu d'Europa i del món".

El principal repte del comitè català serà augmentar la quota del ferrocarril en el transport de mercaderies i potenciar el Corredor Mediterrani. Aquest corredor representa prop del 50% del trànsit total de mercaderies de l'Estat espanyol i concentra el 60% de les mercaderies que es mouen mitjançant ferrocarril. Malgrat tot, la quota del tren respecte del transport per carretera és molt baixa, entorn al 2-3%, i té encara molt marge de creixement fins arribar a valors propers al 20%, que es donen als països de l'entorn.

Font: ACN.

Pujar