Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

20 de març de 2014

La Generalitat reforça el servei d'autobús entre Tarragona i Torredembarra, el Vendrell i Valls

La Generalitat reforça el servei d'autobús entre Tarragona i Torredembarra, el Vendrell i Valls
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assistit aquest dijous a la posada en marxa del nou servei de rodalia del Camp de Tarragona. Acompanyat de responsables del departament i d'alcaldes del territori, el conseller ha viatjat en un tren de la línia RT1 que uneix Tarragona i Reus, dues ciutats que disposen de 55 freqüències diàries. Vila ha presentat també dues noves línies de bus exprés.cat entre Tarragona, Torredembarra i el Vendrell, que funcionarà a partir d'aquest divendres, i entre Tarragona i Valls, que estarà operativa a finals d'abril. El conseller ha subratllat que amb aquests nous serveis el Govern reforça la seva aposta per la mobilitat de proximitat i de qualitat. El conseller ha destacat que si l'any passat va ser l'any de l'Alta Velocitat, que finalment va arribar a Girona i Figueres, enguany l'aposta són les rodalies i la mobilitat de proximitat. Vila ha constatat que la posada en marxa de les dues línies de la rodalia del Camp de Tarragona es dóna servei a la "important conurbació" de Tarragona i Reus, "la segona regió metropolitana del país". "Érem plenament conscients que calia atendre aquesta necessitat amb urgència", ha subratllat el conseller abans de realitzar el trajecte entre Reus i Tarragona de la nova línia RT1. Una de les assignatures pendents és la integració tarifària, que està previst que comenci a aplicar-se entre els mesos de maig i juny. "Segur que podrem entrar en la dinàmica de bonificacions i d'estímuls, sobretot premiant aquells ciutadans que facin un ús més intensiu del transport públic", ha detallat. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha rebut amb bons ulls les demandes del territori de preveure nous baixadors en les noves línies de rodalies i l'extensió de la xarxa cap a l'Alt Camp i la Conca de Barberà. "Ho haurem d'anar estudiant dinàmicament perquè la nostra missió és garantir que el servei tingui la màxima rendibilitat i el volem anar adaptant a les necessitats de la demanda. La nostra voluntat i la de Renfe és ser molt flexibles", ha assegurat Vila. El conseller presenta les dues primeres línies de la xarxa exprés.cat a Tarragona El conseller ha anunciat aquest dijous la posada en funcionament de les dues primeres línies de bus exprés.cat al Camp de Tarragona, coincidint amb l'inici del servei de rodalia. Fins ara el servei només s'oferia a la demarcació de Barcelona. Al Camp es posarà en marxa la línia e1, que fa el recorregut Tarragona-Torredembarra-El Vendrell, a partir d'aquest divendres, i l'e2, que uneix Tarragona i Valls, a finals del mes que ve. Aquesta xarxa d'altes prestacions és una aposta pel bus exprés com a mode de transport públic eficient i competitiu. La línia de bus exprés del Vendrell és la primera que entra en servei al Camp de Tarragona. A partir de demà, el corredor Tarragona - Torredembarra - El Vendrell guanya 14 expedicions -7 d'anada i 7 de tornada-, que s'afegeixen a l'actual oferta de serveis entre aquestes poblacions, que és de 33 freqüències -17 sentit Tarragona i 16 sentit el Vendrell-. Per tant, aquest corredor passarà a tenir a partir de demà 47 expedicions. Amb el servei de bus exprés es redueix en 15 minuts el temps del trajecte actual entre el Vendrell i Tarragona, que passa dels 55 minuts dels serveis convencionals als 40 de l'exprés. El servei convencional entre Tarragona i el Vendrell, operat per Autocars del Penedès, SA fa parada també a les poblacions de Torredembarra, Altafulla, Creixell, Roda de Barà i el Francàs. L'exprés només fa parada a Torredembarra i la major part del recorregut transcorre per l'N-340. El corredor del Vendrell és un dels que té la mitjana d'ocupació més alta del Camp de Tarragona amb 31,1 viatgers per expedició, segons dades de 2012. La xifra anual de viatgers és de prop de 550.000. A finals del mes vinent entrarà en servei també la línia exprés.cat e2 que unirà Tarragona amb Valls. Tindrà 18 noves expedicions -9 d'anada i 9 de tornada-, directes entre les dues poblacions sense parades intermèdies i que connectaran amb l'estació de tren de Tarragona per enllaçar amb els serveis de rodalia del Camp de Tarragona. Els servei actual, operat per Autocars Plana, consta de 28 expedicions de dilluns a divendres -14 d'anada i 14 de tornada- de les quals 24 fan una parada intermèdia a l'estació del Camp de Tarragona per possibilitar la connexió amb l'AVE i AVANT. Per tant, amb el servei exprés el corredor tindrà 46 freqüències de dilluns a divendres feiners, 21 expedicions els dissabtes i 19 expedicions els diumenges. Actualment s'està elaborant el quadre d'horaris d'aquest corredor de Valls, que té 300.000 viatgers l'any. El desplegament de la xarxa exprés.cat comporta la introducció de millores en la flota de vehicles per garantir la qualitat, comoditat i l'accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda. Les característiques principals d'aquests vehicles són: 100% adaptats, tenen accés a Internet a bord, premsa gratuïta i informació dinàmica. Al corredor d'El Vendrell hi haurà un autobús de 15 metres amb capacitat per a 72 persones assegudes. En el cas del servei de Valls s'incorpora un vehicle amb la imatge exprés, també 100% adaptat, amb wifi a bord, premsa gratuïta i informació dinàmica. La xarxa de bus exprés estarà formada per 40 línies interurbanes que són les que actualment concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers per expedició. Al Camp de Tarragona estan previstes les línies exprés e1: Tarragona-Torredembarra-El Vendrell, e2: Tarragona-Valls, Tarragona-Reus, Tarragona-Salou-Cambrils, Reus-Salou, Tarragona-Vila-seca. Vila s'ha mostrat confiat que el servei intermodal de rodalia i autobús exprés tindrà una bona acollida per part dels usuaris pel seu confort i l'augment de freqüències. "Confirma que la nostra prioritat enguany és el servei de proximitat", ha reiterat el conseller. El titular de Territori i Sostenibilitat ha assegurat que cal confiar en el transport públic "com la millor alternativa de mobilitat" i com una mesura que "ajudi" a reduir la sinistralitat a les carreteres. Els alcaldes celebren la millora de la mobilitat Els alcaldes de Reus i Tarragona han celebrat la posada en marxa de la nova xarxa de rodalia i l'anunci dels nous busos exprés.cat. L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha recordat que aquest era un "anhel" del territori per donar cobertura a la seva realitat metropolitana. El batlle tarragoní ha destacat també la importància de "lligar" les comarques i, especialment, el Baix Penedès. Per la seva banda, l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha definit el d'avui com un dia "magnífic" pel territori perquè el nou servei dóna resposta a una reivindicació "històrica" i millorarà la mobilitat dels usuaris. Font: ACN.

Pujar