Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

20 de març de 2014

Pocs usuaris en l'estrena del nou servei de rodalia entre Tarragona i Reus

Pocs usuaris en l'estrena del nou servei de rodalia entre Tarragona i Reus
El Camp de Tarragona ha estrenat aquest dijous nou servei de rodalia. Només tres passatgers han viatjat en el primer comboi de la línia RT1 entre Tarragona i Reus que ha sortit a les set del matí. Són tres professors de secundària que fins ara anaven a la feina, a la capital del Baix Camp, amb l'autobús. En sentit invers, nou persones han sortit de Reus i una quinzena més s'hi han afegit a la parada de Vila-seca, la majoria per anar a treballar a Tarragona. En general, la majoria d'usuaris celebren l'augment de freqüències però reclamen la integració tarifària per abaratir preus. D'altra banda, una quarantena de viatgers han arribat a Tarragona a bord del primer tren de l'RT2 procedent de l'Arboç. El maquinista del primer tren de l'RT1 entre Tarragona i Reus ha volgut immortalitzar amb una fotografia l'estrena del nou servei de rodalia mentre els usuaris es dirigien cap al comboi. La màquina ha arrencat amb puntualitat britànica a les set en punt del matí amb tres viatgers tarragonins que han decidit canviar l'autobús pel tren. Albert Pujol, Martín Plaja i Miquel Àngel Franco, tres professors de secundària, es desplacen diàriament a la capital del Baix Camp per anar a treballar. "Fins ara, anàvem amb l'autobús de la Hispano-Igualadina, però ofereix un servei pèssim", ha apuntat Martín Plaja. Amb la nova xarxa de rodalia disposen ara d'un tren que els permet arribar a Reus abans de les 8 del matí. "Abans, només en teníem un a les 7.39 i no arribàvem mai puntuals a la feina. Ara, estarà molt bé i tindrem temps de sobres", ha confiat. Els seus companys de viatge també han celebrat la posada en marxa de les noves rodalies, però consideren que les millores s'haurien d'haver implementat fa temps. "La situació que tenim a nivell ferroviari és deficitària i només cal veure com estan les estacions, algunes amb les taquilles tancades i amb uns preus que encara són molt abusius respecte de l'autobús", ha manifestat Albert Pujol. Aquests usuaris han pagat dos euros i mig pel bitllet senzill entre Tarragona i Reus, tot i que també disposen d'un abonament de deu viatges per 14 euros. Amb l'autobús, asseguren, el bitllet senzill no supera els dos euros i amb l'abonament el trajecte costa menys d'un euro. La Generalitat preveu impulsar la integració tarifària durant aquest any al Camp de Tarragona, possibilitant una reducció del 50% del preu dels viatges. El trajecte entre Tarragona i Reus s'ha realitzat amb un comboi de la sèrie 447, un tren utilitzat a les rodalies de Barcelona amb més de 20 anys d'antiguitat i amb seients rígids. Cap usuari ha pujat en aquest primer trajecte a Vila-seca, l'única parada prevista en aquest corredor. El tren ha arribat a l'estació de Reus després de poc més d'un quart d'hora de trajecte. A l'estació de la capital del Baix Camp també han estat pocs els usuaris que han utilitzat el tren de l'RT1 de les 7:25 del matí. Nou han pujat en aquesta estació i una quinzena més s'hi ha afegit a Vila-seca, entre els quals alguns despistats que pretenien agafar el tren fins a Barcelona. La majoria de viatgers d'aquest primer servei també han estat majoritàriament persones que s'han desplaçat a Tarragona per treballar. Entre ells, un grup de quatre usuaris habituals del tren que fins ara anaven a Tarragona amb el comboi provinent de Móra. "Cada dia arribava tard i ens feia arribar a la feina molt justos de temps", ha explicat Míriam Torà. Per la seva banda, Joaquim Besora ha reivindicat també un baixador a Bellisens per donar servei als estudiants de la URV i als usuaris de l'Hospital de Sant Joan. Usuaris com en Jordi Abelló, que es declara "fan d'agafar trens" també han reclamat la integració tarifària que permeti combinar el viatge en tren i autobús. El nou servei de rodalia enllaça Reus i Tarragona amb cinquanta-cinc freqüències diàries -deu més que fins ara-, i amb un tren cada mitja hora en les hores punta del matí, migdia i tarda. La segona línia uneix l'Arboç (Baix Penedès) i Cambrils (Baix Camp) sense haver de fer transbord a Sant Vicenç de Calders, i té cinc noves expedicions diàries per sentit. La implantació del sistema tarifari integrat, però, no es produirà fins al juny, mentre que el cost d'explotació del nou servei rondarà els 3 MEUR anuals que seran assumits íntegrament per la Generalitat. Precisament, aquest dijous també s'han posat en marxa entre Tortosa, Tarragona i Barcelona quatre nous trens semidirectes que permeten escurçar entre 14 i 23 minuts el temps de trajecte actual entre la capital del Baix Ebre i la capital catalana. Aquests nous serveis es fan amb trens de la sèrie 449, més moderns i confortables. Les dues noves freqüències per sentit circulen els dies laborables i substitueixen serveis que ja existien, amb la qual cosa es mantenen nou expedicions diàries de Tortosa a Barcelona i deu en sentit contrari. En aquest cas, la millora costarà 900.000 euros. Font: ACN.

Pujar