Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

7 de maig de 2014

Foment garanteix els amples ibèric i europeu en el tram entre Vandellòs i Tarragona del corredor

Foment garanteix els amples ibèric i europeu en el tram entre Vandellòs i Tarragona del corredor
El Ministeri de Foment garanteix que el tram del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona disposarà de doble ample de via, l'ibèric i l'europeu. Així ho ha assegurat el secretari d'Infraestructures del Ministeri, Manuel Niño, que, en declaracions a l'ACN, ha assegurat que el doble ample de via es farà a través d'un nou sistema de travesses polivalents, homologat per Adif, que permeten la instal•lació d'un tercer rail. Foment s'ha afanyat a contestar davant l'alarma generada per ERC qui ha denunciat que les travesses que s'estan col•locant en el tram de l'interior de les comarques de Tarragona només són d'ample ibèric i són incompatibles amb el tercer rail. El Ministeri de Foment ha confirmat que pel tram del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona hi podran circular tant trens d'ample ibèric com d'ample internacional (UIC). El secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, ha explicat a l'ACN que actualment la plataforma disposa d'unes travesses polivalents sobre les quals s'estan instal•lant les vies d'ample ibèric. En una segona fase, ha detallat, es recorrerà a un nou sistema aprovat i homologat per Adif que consisteix en la instal•lació "d'una placa" sobre la qual s'assenta el tercer rail. Foment manté la previsió de posar en aquest tram en servei l'any vinent La planificació del ministeri preveu que entre Vandellòs i el nus de Vila-seca hi puguin circular trens de mercaderies i de viatgers ja siguin d'ample ibèric o internacional. A partir d'aquest nus, ha aclarit Niño, els trens de passatgers d'ample europeu es podran desviar per un nou ramal fins a l'estació del Camp de Tarragona per connectar amb la línia del TAV, mentre que la resta de combois d'ample ibèric prosseguiran per la línia convencional, passant per Tarragona, Sant Vicenç, Vilafranca, Martorell i Castellbisbal. Precisament, Foment també ha adjudicat en aquest corredor la implantació del tercer rail, unes obres que s'iniciaran "en breu", ha detallat Niño. Inicialment, el Ministeri de Foment havia planificat que aquest tram entre Vandellòs i Tarragona es construiria només amb l'ample de via internacional. Tot i això, s'ha decidit implementar el doble ample de via arran la petició d'operadors privats de mercaderies per disposar de més temps per adaptar-se al sistema europeu. "S'ha buscat una solució que no és massa costosa i que ha permès resoldre tècnicament la petició del sector, que hauria patit un important perjudici econòmic", ha subratllat el secretari general d'Infraestructures. Dubtes sobre el Corredor La resposta de Foment arriba poques hores després que ERC hagi denunciat que les obres del tram interior del Corredor del Mediterrani s'estigui fent només en ample ibèric i amb unes travesses "incompatibles" amb el tercer rail que ha de permetre l'ample internacional. "Hem anat allí i ho hem mesurat i allò és ample ibèric", ha assegurat el diputat d'ERC Josep Andreu. El republicà assegura que amb aquestes travesses "és impossible" el tercer rail "haurien d'aixecar totes les travesses que hi ha a la via i posar-ne una altra d'un altre tipus", un argument rebatut per Foment amb el detall del nou sistema de travesses polivalents. Els dubtes d'ERC sobre el Corredor del Mediterrani arribaran tant al Parlament com al Congrés de Diputats on els republicans interpel•laran tant al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, com a la mateixa ministra de Foment, Ana Pastor. També ho portarà a les Corts el grup socialista, qui ja ha registrat aquest mateix dimecres una bateria de preguntes, amb caràcter d'urgència, a la ministra de Foment per conèixer les "intencions" del govern de l'Estat amb el Corredor del Mediterrani. Segons ha assegurat el diputat del PSC Francesc Vallès, cal "esvair els dubtes" sobre la voluntat real del ministeri d'incorporar l'ample europeu i sobre la compatibilitat de les travesses que s'estan instal•lant amb el tercer rail. En concret, els socialistes pregunten a la ministra sobre si són compatibles les obres del tram de Cambrils a Montbrió de la via d'ample ibèric amb la implantació d'un tercer rail, i si les travesses instal•lades ja són també compatibles. El grup socialista pregunta també sobre els estudis i projectes que està elaborant per instal•lar el tercer rail del Corredor del Mediterrani entre Castelló i Vila-seca, i quan tenen previstes iniciar i enllestir les obres. Per últim, també volen aclarir si es preveu la possibilitat de posar en funcionament la línia, o algun dels seus trams, d'ample ibèric entre Castelló i Vila-seca abans de la implantació del tercer rail. D'altra banda, també s'ha mostrat molt crític amb el desenvolupament de l'obra del Corredor del Mediterrani per les comarques tarragonines el portaveu de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic al Camp de Tarragona, Daniel Pi. En declaracions a l'ACN, Pi ha qualificat "d'autèntic desgavell" la planificació del Corredor del Mediterrani amb informacions contradictòries en els darrers mesos. "Primer havia de ser ample europeu, després es va parlar d'amples mixtes i ara s'està instal•lant la via ibèrica. El que no pot ser és que estem parlant del principal corredor de viatgers i mercaderies de la península i encara s'està parlant del què es fa quan les obres s'estan executant", ha manifestat. Per Pi, "al ministeri li hauria de caure la cara de vergonya i, probablement, per inacció a la Generalitat també". Font: ACN.

Pujar