Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

18 de setembre de 2014

Ferrmed creu que construir un "tercer fil" provisional a Tarragona seria un "contrasentit"

Ferrmed creu que construir un
Ferrmed, el lobby de pressió pel Corredor Mediterrani, considera que construir un 'tercer fil' provisional a Tarragona, tal com pretenen l'Ajuntament o el Port, seria un "contrasentit". El director de Ferrmed, Rafel Puig, ha afirmat que "no es pot posar i després treure'l, perquè això seria antieconòmic i no té massa lògica, malgrat que s'hauria de veure quin ús se li dóna després si es fa una infraestructura addicional". A més, Puig s'ha mostrat partidari de complementar el 'tercer fil' amb la línia Reus-Roda per a les mercaderies. El responsable de Ferrmed s'hi ha referit aquest dijous a la seu de la CEPTA a Tarragona durant la presentació d'una jornada sobre el Corredor que es farà el 10 d'octubre. El director del lobby Ferrmed, Rafel Puig, ha insistit que el 'tercer fil' és una infraestructura necessària però ha advertit que no serà suficient davant la previsió d'increment de tràfic de mercaderies en l'horitzó de l'any 2022, que s'estima en un 64%. Davant la previsible "saturació" d'aquest corredor ferroviari, Puig ha apuntat que caldrà impulsar una infraestructura addicional d'aquí a uns anys per a les mercaderies com ara la recuperació de la línia Reus-Roda. Puig s'ha mostrat escèptic davant la voluntat de l'Ajuntament de Tarragona i de l'Autoritat Portuària que el 'tercer fil' pugui ser provisional. El consistori ho reclama per preservar la façana marítima i ho posa com a condició per tal de donar suport al projecte. Malgrat que ha afirmat que entén les reivindicacions i els interessos de la indústria i el turisme, el director del lobby empresarial ha opinat que, una vegada instal•lat el tercer carril, no es desmuntarà perquè això seria "antieconòmic". Malgrat tot, Ferrmed ha insistit que caldrà veure quin ús s'acaba donant al 'tercer fil' si es disposa de la línia Reus-Roda com a alternativa. Per la seva banda, el president de la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA), Josep Antoni Belmonte, ha reivindicat la necessitat del 'tercer fil' i del Corredor Mediterrani i també s'ha mostrat partidari de recuperar la línia Reus-Roda. "Cadascú defensa els seus interessos i al final espero que es trobi la millor solució", ha expressat Belmonte. Ferrmed i la CEPTA han presentat aquest dijous una jornada sobre el Corredor Mediterrani que se celebrarà el 10 d'octubre a l'Antiga Audiència, a Tarragona, sota el títol 'On és? Cap on va?. La trobada pretén reunir tots els agents implicats en els beneficis socials i econòmics de la realització de la infraestructura per posar de manifest la situació actual del projecte i la seva planificació futura. En aquest sentit, ambdues institucions han criticat el retard que acumula la infraestructura. Font: ACN.

Pujar