Dades de Contacte

Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona

977 558 773

Correu electrònic

Notícies

« Torna al llistat

22 de maig de 2012

ERC aposta per la reobertura de la línia Reus-Roda per a mercaderies i passatgers

ERC aposta per la reobertura de la línia Reus-Roda per a mercaderies i passatgers

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana aposta perquè el Ministeri de Foment reobri la línia Reus-Roda de Barà, en desús des de 1992, tant per a mercaderies com per a passatgers, així com que s'impulsi el tercer fil provisional per connectar el Port de Tarragona i Castellbisbal amb ample de via europeu. Una àmplia representació de la formació al territori van presentar ahir a la plaça dels Carros de Tarragona una moció en aquest sentit. ERC la portarà als ajuntaments, al Consell Comarcal del Tarragonès i al Parlament.

"La convivència del transport ferroviari de mercaderies i de passatgers existeix a la nostra zona fa més d'un segle, però ha arribat l'hora que se'n potenciï el seu valor, tant pel que fa al servei de passatgers com pel que fa al valor afegit del transport logístic de mercaderies", manifesten els republicans. En aquest sentit, el projecte de Rodalies de Tarragona que el govern català vol aplicar es veuria beneficiat, segons ERC, si la línia de tren Reus-Roda de Barà fos rehabilitada, ja que esdevindria la forma més directa d'oferir un servei de proximitat entre els pobles de l'interior i els grans municipis de la costa.

Per això, al text de la moció aposten per reobrir aquesta línia no només per a mercaderies sinó també per a transport de passatgers, ja que permetria completar la xarxa de rodalies pròpia de Tarragona. A més, apunten que la reobertura ha de significar el desviament del traçat antic pel seu pas per l'interior de les instal•lacions de Repsol-YPF a la Pobla de Mafumet i d'aquells trams massa propers a habitatges, així com que s'han de reforçar els túnels de Constantí, els Garidells i el Morell.

A la vegada, ERC sempre ha fet costat a les reivindicacions històriques del Port de Tarragona i del conglomerat empresarial i logístic del Camp de Tarragona de poder disposar de connexió ferroviària d'ample europeu des del Port i fins a la frontera francesa. Per aquesta raó, i mentre no es desenvolupa el projecte de la Reus-Roda, aposten pel projecte provisional del tercer fil.

Font: delcamp.cat

Pujar